- Z Anetą Borys właścicielką firmy Saporis produkującej kawę i sklepu Cave Shop w Grodzisku Mazowieckim o pasji parzenia i picia kawy rozmawia Jacek Kowalski.
- Z Anetą Borys właścicielką firmy Saporis produkującej kawę i sklepu Cave Shop w Grodzisku Mazowieckim o pasji parzenia i picia kawy rozmawia Jacek Kowalski.
- Kawy są drugim co do ważności surowcem (po ropie naftowej), którego handel ma miejsce na światowych giełdach. Stąd zwana jest często czarnym złotem.
- Aby wyprodukować ilość ziaren kawy, niezbędnych do przygotowania jednej filiżanki czarnego napoju, potrzeba około 140 litrów wody.
- Naukowcy z Australii odkryli, że wysoka zawartość kofeiny w organizmie sprawia, że podczas podejmowania decyzji, częściej mówimy „TAK”. Dlatego, każdy szef, dbając o swoich pracowników, powinien...
- W kawie znajdują się antyoksydanty, które neutralizują wolne rodniki w organizmie, a co za tym idzie, usprawniają system odpornościowy organizmu.
- Wpływa na zwiększenie tempa przemiany lipidów, poprzez przyspieszenie metabolizmu.
- Regularne picie kawy, zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobę Parkinsona...
Kawa zielona produkowana jest z tych samych ziaren, co kawa czarna. Różnica polega na procesie obróbki surowca – ziaren. Obróbka zielonej kawy kończy się przed procesem palenia. Stąd, kawa ta nie ma charakterystycznego smaku i aromatu do którego przywykliśmy. Przed procesem palenia...
Od ponad 50 lat firma Grosmi importuje prestiżową kawę aby mieć pewność, iż po stworzeniu i wypaleniu mieszanki uzyska produkt najwyższej jakości, skierowany do klientów, którym zależy na odnalezieniu doskonałej równowagi między aromatem i smakiem w pijanej codziennie filiżance kawy.
Początki włoskiej firmy SAECO sięgają roku 1976. Wtedy to Sergio Zappella założył firmę GSL i rozpoczął produkcję ciśnieniowych ekspresów do kawy przeznaczonych do użytku domowego. Już po upływie 5 lat w 1981 roku Zappella wraz ze szwajcarskim inżynierem Arthurem Schmedem rejestruje firmę SAECO S.r.l., której siedziba znajdowała się w Gaggio Montano, małym apenińskim miasteczku położonym w połowie drogi między Bolonią a Florencją.
W roku 1890 Romeo Morganti, potomek rodziny sprzedawców przypraw zaczął interesować się produkcją kawy. Postanowił rozpocząć pracę nad stworzeniem systemu zdolnego do przemysłowego wypalania kawy.
W tamtym czasie, kawa nie była produktem tak popularnym jak ma to miejsce obecnie. Sprzedawano głównie surowe ziarna. Było to spowodowane tym, że kupujący palili zakupione ziarno w małych palarniach kawy.
Historia marki Pascucci rozpoczyna się w roku 1883, kiedy to Antonio Pascucci, który był synem
tkacza postanawia porzucić profesję ojca, a zająć się handlem produktów spożywczych. 15 lipca tego właśnie roku zostaje ratyfikowana umowa między Anglią i Włochami o swobodzie handlu i żeglugi między oboma krajami. Wśród produktów dopuszczonych do wymiany były liczne dobra kolonialne, miedzy innymi ukochana przez Antonia kawa. Kawa, która stała się jego pasją i namiętnością. Mijały lata, rodzinny biznes rozwijał się.